In de praktijk worden soms de beste oplossingen “afgeserveerd” want niet te handhaven. Daar gaan we 7 november in Eindhoven verder over praten.
Ruimte is beperkt. Niet alles kan en zeker niet allemaal tegelijk. Voor een goede afweging is het van belang de basis op orde te hebben: kennis van rechten en plichten, gemaakte afspraken, samen geformuleerde visies en ambities. Maar we zien dat in de praktijk, bij de uitvoering van infrastructuurprojecten, de beste oplossing soms van tafel gaat met het argument dat het “niet te handhaven valt”. De uitleg is dan dat als de inrichting van een weg uitnodigt tot het overtreden van regels, de politie (handhavers) nul prioriteit geeft aan handhaven.
De thema-avond van 2024 is gewijd aan dit thema, samengevat als “de kracht van handhaving en de weerbarstige implementatie ervan”.
De kracht van handhaving wordt breed erkend, al zijn er massa’s mensen die zich erbij neer lijken te hebben gelegd dat handhaven niet werkt. Daar is dus ook nog een slag te winnen. Maar hoe krijgen we met zijn allen de implementatie op orde? Benutten we alle mogelijkheden?
Er is al heel veel kennis over handhaven. De afdeling Eindhoven is nu in gesprek met experts om een prikkelend debat te kunnen voeren op donderdagavond 7 november 2024. Het debat is bij de Velosoof (wielercafé) in de Steentjeskerk (Sint-Antoniusstraat 7, Eindhoven) en het begint om 19.30 uur).
Deel deze pagina
Een lijst met artikelen
-
Fietscafé: “Veilig fietsen in Den Bosch” Fietscafé: “Veilig fietsen in Den Bosch”
De Fietsersbond pleit voor investeringen in de verkeersveiligheid in de stad zodat iedereen fijn, veel en lekker kan fietsen. Waar zijn de grootste knelpunten, en hoe kunnen we het aanpakken? Als we dat beter weten, wordt ons pleidooi sterker.
Gepubliceerd op: -
Doortrappen: de quiz Doortrappen: de quiz
Doe gratis mee aan de Doortrappen Fietsquiz in Brabant en test je verkeerskennis!
Klik (tot 31 oktober 2024) voor de quiz: https://fietsquiz-doortrappenb2024.vvn.nl/Gepubliceerd op: -
Stallingsoverlast Stallingsoverlast
Niet alle fietsen worden netjes gestald. Soms staan ze hinderlijk in de weg en vormen dan voor anderen ook een soort barrière.
Hoe ga je daar als gemeente mee om ? En wat vindt de Fietsersbond hiervan ?
Gepubliceerd op: